「100% "Islam" - 100%アッラーに帰依するということ」   

I told you that we should start to live as who is ready for judgement day, and also we can create this world to be wonderful if we trust Allah.

僕は、僕たちは最後の時を準備する者として生きるべきだということ、そしてアッラーを信頼するならこの世界を素晴らしいものに変えることができると伝えました。

Both of it, anyone of Muslims know even if I don't say.

どちらも、僕が言うまでもなくムスリムなら誰もが知っていることです。

But it also is true that can not quite be so, it is just "easier said than done".

しかしなかなかそうはできないのも事実です。まさに「言うは易し行うは難し」です。

And why it is difficult to do, it seems to be the reason that we are believing that it is difficult to "Islam (devotion to Allah)".

そしてなぜそれを行うのは難しいのか、それは僕たちが「帰依する」ことを難しいと信じていることが理由であるように思われます。

When I saw my brothers and sisters, I question them some time "are you doing 100% Islam?"

僕は、兄弟姉妹たちに会うと「みんなはアッラーに100%帰依していますか?」と尋ねることがあります。

And I never saw someone answered "yes", it is completely never so.

そして「はい」と答えた人を見たことがありません。これは本当にそうです。

Then I must have one wondering.

そうすると、僕にはまた疑問が浮かびます。

How can we know this religion will lead us to "Islam" even nobody around of us to done it?

周りに誰もそれをやった人がいないのに、どうしてこの宗教が僕たちを「アッラーへの帰依」に導くとわかるのですか?

Live as who is ready for judgement day, create the wonderful world with trusting Allah and live as 100% "Islam", they are all connected.

最後の時を準備する者として生きる、アッラーを信頼して素晴らしい世界を創造するそして100%アッラーに帰依する者として生きる、これらはみな繋がっています。

Why we are afraid of judgement day, because we have the things in ourselves that haven't done "Islam" yet.

僕たちが裁きの日を恐れるのは、自分の中にまだアッラーに帰依していないものを持っているからです。

Why we think the world is terrible, because we are seeing the world as who is not doing 100% "Islam".

僕たちが世界をひどいと思うのは、100%アッラーに帰依した者として世界を見ていないからです。

So what is so difficult to 100% "Islam"?

では、100%のアッラーへの帰依とはそんなに難しいのでしょうか?

I don't think so.

僕はそうは思いません。

It just, we just think everything is gift from Allah.

それはただ、全てがアッラーからの贈り物と思えばいいだけです。

We just decide to believe everything which will happen from now is gift from Allah.

今から起きることは全てアッラーからの贈り物であると信じると決めればよいのです。

When we start to be it, we will know that we are able to say we are doing 100% "Islam".

そうであることを始めたとき、100%アッラーに帰依していると言えることに気が付くでしょう。

Actually I know many my brothers and sisters are having this recognizing.

実際僕は、多くの兄弟姉妹たちがこの認識を持っていることを知っています。

I know many brothers and sisters can think everything is "Insha Allah".

多くの兄弟姉妹たちが、何事もアッラーの思し召しであると考えるのを知っています。

But I seem they think it is too presumptuous if they say they are doing 100% "Islam".

ただ彼らは、100%アッラーに帰依していると言うのはとてもおこがましいと思っているようです。

If it is so then well, I recommend we can start it with everyone in masjid.

もしそうであるなら、モスクにいる全員でそれを始めることを僕は勧めます。

We decide and declare that everyone to believe everything is gift from Allah from now.

今から全員が、全てはアッラーからの贈り物であると決めて、そう宣言するのです。

Of course, we will have complain or worry or fear even after this declare, and this is natural.

もちろん、この宣言の後も僕たちは不満や心配事、恐れを抱くでしょうが、それは自然なことです。

Just we who decide to believe everything is gift from Allah will not leave these negatives.

ただ、全てがアッラーからの贈り物と信じることを決めた僕たちは、それらの否定的な物事を放って置くことはしません。

We who decide to believe everything is gift from Allah know all negatives are necessary items for us to be close with Allah.

全てがアッラーからの贈り物と信じることを決めた僕たちは、全ての否定的な物事はアッラーに近付くために必要なアイテムであることを知っています。

And we who decide to believe everything is gift from Allah will open negatives honestly and discuss with everyone about how we solve these.

そして、全てがアッラーからの贈り物と信じることを決めた僕たちは、それらの否定的な物事を正直に明かし、みんなでその解決を話し合うようになります。

For that, we have a lot of brothers and sisters.

そのために、僕たちにはたくさんの兄弟姉妹たちがいるのでしょう。

Allah never create negative, these are just we are seeing so.

アッラーが否定的なものを創造することはありません。それらはただ僕たちがそう見ているだけです。

So shall we decide to believe again, everything is gift from Allah from now.

もう一度、全てはアッラーからの贈り物であると信じると決めてみませんか?

I know we who are surrounded by the kind brothers and sisters can do.

親切な兄弟姉妹たちに囲まれる僕たちにはそれができることを、僕は知っています。

Assalamu alaikum
皆さんが今日も平安でありますように
[PR]

by tenpapa2013 | 2016-01-28 00:35 | イスラム教

<< 「The reason why... 「Create wonderf... >>