「The reason why we faith Allah - 僕たちがアッラーを信仰する理由」   

First, please let me the correction of what I was saying before.

まず、僕が以前話したことの訂正をさせて下さい。

I told you that why we faith Allah because Allah has the infinity ability of the creation.

僕は、僕たちがアッラーを信仰する理由は、アッラーが創造のための無限の能力を持っているからだと言いました。

And I correct it as why we faith Allah because we want to faith right Creator.

それを、僕たちは正しい創造主を信仰したいのでアッラーを信仰しているに訂正します。

What I told is the reason why we faith Creator. I am sorry if I made you confused.

僕が伝えたのは、なぜ僕たちは創造主という存在を信仰するのかでした。もし混乱させてしまったらごめんなさい。

Why I say like this, because this world has a entity is called Satan.

僕はなぜこのような言い方をするのか、それはこの世界にはサタンという存在がいるからです。

Satan is a entity who can cheat us to believe he is Creator.

サタンとは、彼が創造主であると僕たちを欺くことのできる存在です。

His trick is really clever, so we are not able to see through it.

彼の技は実に巧妙であり、僕たちにはそれを見破ることができません。

And a surely way for us to be not cheated by Satan is faith true Creator.

そして、サタンに騙されないための確実な方法が、真の創造主を信仰することです。

True Creator is called Yahweh, Jehovah or Allah has been known through by some prophet.

ヤハウェ、エホバそしてアッラーという名で知られる真の創造主は、数々の預言者たちを通じてその存在を知らせました。

Allah is name of Creator has been told by prophet Muhammad, and a religion which faith Creator as Allah and believe Muhammad is a prophet, it is called "Islam".

アッラーとは、預言者ムハンマドによって伝えられた創造主の御名であり、創造主をアッラーとして信仰しムハンマドを預言者と信じる宗教をイスラム教といいます。

Bible and Quran is telling the message how we live with true Creator.

聖書やコーランは、どのようにすれば真の創造主と共にいられるのかを伝えています。

And Bible and Quran is telling the tragedies of who is cheated by Satan and peace of who could faith true Creator by a lot of episodes.

そして聖書やコーランは、サタンに騙された者の悲劇と、真の創造主を信仰することによって得られる平安について、多くの物語を通じて伝えています。

It's proof of such Satan's trick is clever, and it's much delight is waiting for who could avoid away Satan from our way.

これは、サタンの技がどれだけ巧妙かということと、それを退けた者を待つ歓びがどれだけ大きいかの証です。

The reason why Creator has created Satan, it's probably us to be understood which gladness is true.

創造主がサタンを創造した理由は、おそらく僕たちに何が本当の喜びかをわからせるためでしょう。

And true gladness is in creation by true Creator. This is the reason why we faith Allah.

そして、本当の喜びは真の創造主による創造と共にあります。これが僕たちがアッラーを信仰する理由ですね。

Assalamu alaikum

皆さんが平安でありますように

ref. I'm writing it for introduce concept of "Islam" to Japanese is who is unfamiliar for monotheism also, so it has become some roundabout way of saying(^-^)

僕がこれらの記事を書くのは、日本人(という一神教に馴染みのない人たち)にイスラム教の概念を伝えるためでもあります。そのために少々回りくどい言い方になっています。
[PR]

by tenpapa2013 | 2016-01-28 01:15 | イスラム教

<< 「That it was go... 「100% "Isl... >>