「That it was good to become Muslim - ムスリムになって良かったこと 」   

I and my family became Muslim when we were traveling Malaysia.

僕と僕の家族は、マレーシアを旅している時にムスリムになりました。

Muslim who we met in Malaysia has helped a lot of us who became penniless in journey.

旅の途中で一文無しになった僕たちを、マレーシアで出会ったムスリムの方々は本当によく助けて下さいました。

And I was so Impressed about their generous kindness, then I decided to be same as them.

彼らの寛大な優しさに感動した僕は、彼らと同じムスリムになる事を決めました。

It was May of 2014, just before we have return to Japan.

それは日本に帰る直前、2014年5月の事です。

One good point of becoming Muslim is I could know the way of how I pray to Allah is true Creator directly.

僕がムスリムになって良かった点は、アッラーという真の創造主に直接祈る方法を知ることができたことです。

I was used to go to shrine for praying.

それまでの僕は、神社に行ってお祈りをしていました。

In Japan, many entity is enshrined in shrine.

日本では、いろいろな存在が神社に祀られています。

And now I understand these entities who are called as god are like a Malaika.

今では、それらの神々と呼ばれる存在が実際は天使のようなものだということがわかります。

Who would create the things is Creator, and Malaika doesn't have the power of creation.

事象を創造するのは創造主であり、天使たちにその力はありません。

Malaika only can help the creation when Creator allows it.

天使たちは、創造主がそれを許した時だけ創造の手伝いをすることができます。

So that maybe, a time became much shorter after I start to pray to Allah that things are prayed became real.

そのためか、アッラーに祈り始めてから祈りが実現するまでの時間が本当に短くなりました。

Muslim can pray at any place, so it's understood the importance for praying is our heart, a place is just like a supporting our concentration.

ムスリムはどの場所でもお祈りできることから、祈りに大事なのは僕たちの心であり、場所はただ集中力を高めるようなものであることもわかりました。

I think the way of Muslim is so efficient for us to live to be better, but I also think it is not wrong the way of Japanese are doing.

僕は、ムスリムのやり方は人生をより良く生きるためには本当に効率的だと思いますが、同時に日本人のやり方が間違っているとも思いません。

For example, some Muslim is worry about Christian faith Jesus as God, but I am not worry about it.

例えば、ムスリムの中にはクリスチャンがイエスを神のように信仰することを心配する人がいますが、僕はそのことを心配していません。

Because of I believe Jesus is who is much clever and has so kind heart will not lead people to wrong way.

なぜなら、イエスのように本当に賢く優しい心を持つ方が、人々を間違った方向に導くとはとても思えないからです。

And Malaika in Japanese shrine are same, one day they will tell to believers a fact we had faith Allah through them.

これは日本の神社に祀られている存在たちも一緒で、ある日彼らはきっと信者たちに彼らを通して創造主を信仰していたという事実を伝えるでしょう。

If it's not, they wouldn't lead to us to go to Malaysia surely.

そうでなければ、彼らは僕たちをマレーシアへ行くようには決して導かなかったでしょう。

Assalamu alaikum

皆さんが平安でありますように
[PR]

by tenpapa2013 | 2016-01-28 01:17 | イスラム教

<< 「Free energy ma... 「The reason why... >>