「Everything is Insha Allah - 全ては神の御心のままに」   

While ago, I had asked to my Muslim brother is very respectable when he seems worry. "Could we have something is not Insha Allah?"

以前、僕は僕の尊敬するムスリムの兄弟が心配そうにしているのを見て尋ねたことがあります。「僕たちにはインシャアッラー(神の御心のまま)以外のことがあるのですか?」

And he was laughing to say "No".

そして彼は笑って答えました。「ないよ」

This is one big point of that I think It was good to become a Muslim.

これが、僕がムスリムになって良かったと思う一つの大きな点です。

Apart whether they are so or not, but anyway Muslim would listen the topic that there are only good things for us, because it is the same meaning of Insha Allah.

彼らがそうかどうかは別として、僕たちには良いことしかないはずだという話に彼らは耳を傾けてくれるのです。それはインシャアッラーと同じ意味だからです。

The any things must not have only one meaning. It has many meaning by our view.

どんな物事も一つの意味しか持たないということはありません。それは僕たちの見方によっていろいろな意味を持ちます。

So I was trying to find the positive meaning for any as my lifework. Because I realized that we can't overcome until we find the positive meaning of it.

だから僕は、どんなことにも肯定的な意味を見つける作業をライフワークとしてやってきました。何事も肯定的な意味を見つけるまでは、克服できないことに気づいたからです。

The most good example is war. While there is the war in our world, then anything would be transiency even such as building big house or graduating an excellent university.

一番いい例が戦争です。戦争が世の中にあるうちは、たとえ大きな家を建てたり優秀な大学を卒業したとしてもそのようなことは仮初でしかありません。

The war destroy everything, so if we want to get some important thing, then we have to think the finishing war first actually.

戦争は全てを破壊します。だからもし僕たちが何か大事なものを得たいのなら、まずは戦争を失くすことを考えなければならないのです。

So how do we finish the war? For this, we have to find the positive meaning of it, because we can't overcome until finding it.

ではどうすれば僕たちは戦争をなくすことができるのでしょう?肯定的な意味を見つけるまでそれを克服できないのなら、何か肯定的な意味を見つけるしかありません。

Then what is the positive meaning of the war? I only could find that it is urging us to reflect seriously.

では、戦争の肯定的な意味とは何でしょう?僕が唯一見つけることができたのは、それによって僕たちの猛省を促すことです。

Anyone will think seriously if it's happen on their family. And we do it with everyone.

もしそれが自分の家族の身に起こったら、誰もが真剣になるでしょう。それをみんな揃ってやるのです。

We everyone become serious as it happened on our family, then the war will stop.

それが自分の家族に起きたとしてみんなで真剣になるのです。そうすれば戦争は止まります。

If our children seriously injured, we will just snuggle with them with throwing such our job.

もし僕たちの子供が重傷を負ったら、仕事など投げ出して彼らのそばに寄り添うでしょう。

If our children are missing, we will look for them even how much money we spend.

もし子供が行方不明になったら、いくらお金を使っても彼らを探そうとするでしょう。

Then why we are difficult to do it for others, because we think our life will be still continued unlike them.

ではなぜ僕たちは他人のためにそれをやるのが難しいのか、それは僕たちが自分の人生は彼らとは違いまだ続くと思っているからです。

But as I told, it is the transiency. We have to think it will happen on us if it happened on others.

しかし先に言ったようにそれは仮初です。僕たちは、他人に起きたことは自分にも起きると考えなければなりません。

For this, Islam has one good teaching. It is Qiyamah which is called Judgement day.

そのためにイスラム教には一つ良い教えがあります。それはキヤーマ、最後の審判と呼ばれるものです。

Qiyamah has two kinds which is the death of oneself and the end of the world, but may either in here.

キヤーマには、自分自身の死と世界の終わりと二つの意味がありますが、ここではどちらでも構いません。

The important is that we have to be ready for Qiyamah would come on anytime.

大事なのは、キヤーマがいつ来てもいいように準備をしておくということです。

Then we would not have the attachment for Dunya(present world) of more than necessary.

そうすれば、僕たちは現世に対する必要以上の執着を持たずに済みます。

We wouldn't doubt for the happening around of us.

自分の周りに起きたことを疑うこともなくなるでしょう。

Because we may leave from Dunya soon, so I think almost of people will just start to love for anything their around instead of doubt, if they start to be ready for Qiyamah.

なぜならすぐにこの現世を去るかも知れないのだから。もしキヤーマの準備を始めたら、ほとんどの人が疑う代わりに周りをただ愛することを始めると僕は思います。

Then when we live as just love for around, we will realize that everything is around of us are gift from Allah.

そうして僕たちがただ周りを愛して生きるとき、僕たちは周りにある全てがアッラーからの贈り物であったことに気がつきます。

We will truly realize that everything is Insha Allah.

そのとき僕たちは全てがインシャアッラーであることを本当に理解するでしょう。

And we will know that such us to believe everything is Insha Allah is the state of real Islam .

全てがインシャアッラーであると信じる僕たちが本当のイスラーム(神への絶対的な帰依)の状態であることを知るでしょう。

Assalamu alaikum
全ての存在が平安でありますように
[PR]

by tenpapa2013 | 2016-01-28 02:50 | イスラム教

<< 「Negativity is ... 「How do Muslim ... >>