「Negativity is also gift from Allah - 否定的なものもまたアッラーからの贈り物です」   

I has explained by last writing about one idea which is believing everything is Insha Allah. And today, I want to do addition for it.

僕は前回の記事で全てをインシャアッラーと信じるという考えについて説明をしました。今日はそれに補足をしたいと思います。

First, we are normally feeling positive and negative.

通常僕たちは、肯定性と否定性の両方を感じています。

Probably, almost of people have both of the side of positive and negative, and it wouldn't be doubted usually.

おそらくほとんどの人は肯定性と否定性の両方の面を持っています、そしてそれが疑われることはあまりありません。

In regard to, Jannah is the world which is existed only positive.

対して、ジャンナ(天国)とは肯定性のみが存在する世界です。

And almost of us are aiming to go Jannah.

そして僕たちのほとんどはジャンナへ行くことを目指しています。

But what will it happen if we who still have negative side try to go to Jannah?

しかし、もしまだ否定的な面を持つ僕たちがジャンナへ行くとしたら、一体どういうことが起きるでしょうか?

First, we will face on the fact which the thing we believed negative is actually positive.

まず僕たちが否定的であると信じてきたことが実は肯定的だったという事実に直面するでしょう。

Who used to are praying for their negative to be positive will shed tears of gladness on that time.

否定的なことが肯定的となるように祈ってきた人は、この時喜びの涙を流します。

Who didn't give up hope never will be the same.

希望を決して捨てなかった人も同じです。

But who believes stlongly their negative is true, they will be so confused.

しかし否定的なことが真実であると固く信じてきた人は混乱します。

And they will face the one big ordeal whether they will continue to believe their truth or go forward with throwing away their truth.

そして彼らは、彼ら自身の真実を信じ続けるか、その真実を捨てて前進するかの大きな試練に直面するでしょう。

It is very not easy that we throw away our truth.

僕たちが自分の真実を捨てるというのは本当に容易なことではありません。

It is the same as throw away the faith, so nobody can choose such a way easily.

これは信仰を捨てるのと同じことです。誰も簡単にそのような道を選択することはできません。

Therefore I'm suggesting us to start from now to believe it is actually positive which we thought it was negative.

だから僕は、僕たちが否定的であると信じてきたことが実は正しかったと今から信じ始めることを提案しています。

It is the road absolutely us to go through if we aim to go to Jannah.

もし僕たちがジャンナを目指すならこれは必ず通る道だからです。

First we start it from us to have commitment for re-believing the thing we thought negative is positive.

まずは、今まで否定的であると信じてきたことが実は良いことだったと信じ直すという意志を持つところから始めます。

Then we try to notice which thing is around of us to feeling negative.

次に、周りにあるできごとで否定的に感じていることを見つけます。

If we can't find it, then it will be either one whether we are already reaching a goal or Allah forsake.

もしそれが見つからない場合は、もうすでにゴールへ到達したかアッラーに見捨てられたかのどちらかです。

If we find it, it is the gift from Allah because it is the proof of Allah is not forsake us.

もしそれが見つかったなら。それはアッラーからの贈り物です。なぜならそれはアッラーが僕たちを見捨てていない証だからです。

Then next, we try to find meaning of positive for it, and it may be good way if we imagine us to be consulted about this matter from someone.

次に、この否定的に感じていることについて肯定的な意味を見つけます。これには同じ問題を誰かに相談されているところを想像するといいかもしれません。

We are able to ask someone for help to find positive meaning, and surely someone has a idea of it. Of course it may be even I do.

誰か他の人に助けを頼むこともできます。そしてきっと誰かがそのアイデアを持っています。もちろん僕に聞いて頂いても構いません。

Then if even once we succeed to find positive, then we will have confidence.

そしてもし一度でも肯定的な意味を見つけることに成功したなら僕たちは自信を持ちます。

Then we will be interesting of this work because we can feel to be closer with Allah on each time we find.

そのうちに僕たちはこの作業に興味を持つようになります。それは肯定的な意味を見つけるたびにアッラーに近づくのを感じるからです。

Allah is the exist that only positive.

アッラーとは肯定性のみの存在です。

And we had chosen to forget Allah with using the tool that is negative.

そして僕たちは、否定性というツールを使ってアッラーを忘れる選択をしました。

Because we can re-recognise greatness of Allah from it.

なぜならそれによってアッラーの偉大さを再認識できるからです。

It is not necessary to feel shame when we feel some negative, it is the exactly gift for us to grow from Allah who knows us than anybody.

否定的に感じることを恥じる必要は何もありません。それは誰よりも僕たちを知るアッラーからの僕たちの成長のための贈り物です。

It is love from Allah for us to be closer with Allah, and for us to be unity with Allah one day as state everything is Insha Allah.

アッラーに近づき、そしていつかアッラーと一つになるそのためのアッラーからの愛なのです。

Assalamu alaikum
今日もみなさんが平安でありますように
[PR]

by tenpapa2013 | 2016-01-28 02:55 | イスラム教

<< 「Encouragement ... 「Everything is ... >>